Koprodukční projekt Trojhlas je výsledkem spojení tří zajímavých studentských filmů, které vznikly souběžně na třech českých uměleckých školách – FAMU, UMPRUM a Západočeská univerzita v Plzni. Jeho autory – Daria Kashcheeva, Marie Urbánková a Martin Pertlíček – spojuje zaujetí pro filmovou loutku i potřeba osobního autorského sdělení. Film doprovází výstava loutek a filmových scén, která je umístěna ve foyer MDKO, dál bude pokračovat do Olomouce, Bratislavy a Vídně.
Projekt podpořil Státní fond kinematografie.
BETONOVÁ DŽUNGLE
Synopse:
Betonová džungle je krátký animovaný film zabývající se dětskou fantazií a její bezbřehostí. Když pan soused vrtá do zdi, kdo ví, co se dítěti honí hlavou při zvuku, který nezná a nedokáže jej zařadit. Možná se u pana souseda prohání stádo zubrů anebo tam žije divošský kmen plný lidojedů. Napínavé příběhy jednoho malého kluka na sídlišti, kde se mohou odehrát i ta největší dobrodružství světa.
Scénář, režie, kamera, animace – Marie Urbánková
Střih – Alexander Kashcheev
Zvuk – Miroslav Chaloupka
Producent – UMPRUM
Koproducentka – MAUR film – Mária Moťovská
SLOVO REŽISÉRKY:
Díky mé brigádě hlídání dětí se mi stal zážitek, který vedl k celému tomuto filmu.
Byly jsme s dětmi doma, kreslily a v sousedním bytě začal někdo vrtat do zdi. A jedno z dětí začalo vykřikovat: „Pššt, pššt poslouchejte! Tam je asi nějaký zubr!“ Já jsem okamžitě reagovala: „Nene, to je hloupost, někdo tam vrtá vrtačkou.“ Po tomto zážitku mně bylo vlastně líto, jak jsem zareagovala a tím zarazila veškeré představy o zdivočelém zubrovi u paní sousedky. Mrzelo mě, že se už v mojí hlavě nehoní zubři a indiáni v bytě u sousedů a prožívám mno- hem méně dobrodružství než tyto děti. A je to vlastně škoda.
Začala jsem se tím zabývat a zjišťovat informace ohledně dětské fantazie, reálného světa, jejich vnímání a rozlišování. Hodně mě toto téma zaujalo
a moje bakalářská práce mi přišla jako ideální příležitost, jak toto téma zpraco- vat a rozvinout. Animovaný film je dokonalé medium pro práci s představami, zvuky, ruchy a jejich rozvíjení do fantazijního světa.
--------------------------
DCERA
Synopse: Mladá dívka v sobě schovává vzpomínku na bolestnou událost, kdy jako malá holčička přinesla domů ptáče a otec její pocity a touhu po pochopení v návalu starostí nezaznamenal. Děvče reakce svého otce vnímalo jako lhostejnost a uzavřelo se do svého vnitřního světa plného touhy po otcově lásce a jejích projevech. Od tohoto okamžiku se s otcem stále vzdalovali a jako dospělá už není schopna přijmout projevy jeho lásky. Otec trpící pocitem viny hledá cestu k vlastní dceři a snaží se získat zpět ztracený vztah.
Režie, scénář, animace Daria Kashcheeva
Střih Alexander Kashcheev
Hudba Petr Vrba
Kamera Daria Kashcheeva, Bargav Sridhar
Zvuk Daria Kashcheeva, Miroslav Chaloupka
Osvětlení Bargav Sridhar
Producent Zuzana Roháčová (FAMU)
Koproducent Martin Vandas (MAUR film)
Snímek obdržel 45 filmových cen.
Česká televize | 168 hodin: Oscarová Dcera
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10117034229-168-hodin/220452801100119/obsah/745037-oscarova-dcera
Český Rozhlas Vltava: Intimní a intenzivní film Dcera je nominován na Oscara
https://vltava.rozhlas.cz/intimni-a-intenzivni-film-dcera-je-nominovan-na-oscara-7961783
------------------------------------------
NOCTUELLE
Synopse: Hlavní postava, Noctuelle, je výrobce motýlů, kteří jsou nositelé snu. Tito motýli poté letí tmou k lidem, aby jim daný sen předali. V Noctuellově světě však existuje také netopýr. Tento netopýr je protikladem Noctuella. Tak jako Noctuelle vyrábí sny kladné a je chorobně posedlý vytvářením dobra, je netopýr jeho pravým opakem. Chytá Noctuellovy kladné sny, tedy motýly, a předělává je na sny záporné. Ve chvíli, kdy to Noctuelle zjistí, rozhodne s netopýrem utkat. V souboji, který spolu svedou, sice Noctuelle nad netopýrem zvítězí, ten ho ale ve smrtelné agonii kousne. Noctuelle se tak dostává do své vlastní noční můry, ve které zjišťuje, že jeho boj není striktně bojem za dobro. Protože ve světě musí vedle dobra, existovat i zlo.
Režie, scénář, animace: Martin Petrlíček
Autor prozrazuje: „Ve filmu Noctuelle jsem se snažil nalézt pole syrové poetiky. Film je určitě hororový, má prvky noir filmu a je založený na atmosféře, ale je také poetický. Pojednává o snech, o jejich výrobci, což mi přijde krásné samo o sobě. Je zde samozřejmě odvěký zápas dobra se zlem, který se odehrává na rovině dobro a zlo v každém z nás. Pointa je trochu neurčitá, ale nechci vše prozrazovat... "